Kako je punk spreminjal vizualno umetnost in naš odnos do nje
Dunaj, Kunsthalle, do 9. septembra 2008
Varnostna zaponka skozi nos, ozke kariraste hlače z zadrgami in irokeze. To so pojmi, ki jih povezujemo s punkovsko estetiko, ki pa je v resnici veliko več.
O punkovski estetiki in vizualni umetnosti, povezani s punkovsko subkulturo, se lahko trenutno seznanimo v dunajskem muzeju Kunsthalle, kjer je na ogled razstava Punk. No One is Innocent – Kunst – Stil – Revolte (Punk. Nihče ni nedolžen – Umetnost – Stil – Upor). Postavitev poudarja predvsem troje: da je bil punk estetsko gibanje skrajne radikalnosti; da se je navezoval na poleg hiphopa zadnje popkulturno gibanje, ki se je zajedlo ne le v kulturo, pač pa je kazalo tudi aspiracije po družbeno-političnem udejstvovanju; da je v jedru punkovskega vizualnega ustvarjanja tičala etika DIY (do-it-yourself oziroma naredi sam)…
Po splošnem prepričanju so šestdeseta prinesla ‘osvoboditev’ žensk iz spon uveljavljenih družbenih konvencij. Punk pa uveljavi tudi tako imenovani tip ‘močne, a privlačne’ ženske, ki kljub zahtevanju enakopravnosti z moškim ne izgubi svoje seksualnosti. To še poudarja in je ne razume, kot številne zgodnje feministke, izraz podrejanja željam moškega.
Foto: Kunsthalle Wien
Sledite nam
Oznake